אישור קנאביס רפואי

אישור קנאביס רפואי מהצעד הראשון ועד קבלת הרישיון

הקנאביס הרפואי נכנס אט-אט אך בצעדי ענק אל העולם שלנו. לצמח הקנאביס יש מגוון שימושים, והוא נחשב יעיל ובעל פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות הקונבנציונליות. משום שהקנאביס הרפואי אינו חוקי לשימוש שלא לצרכים רפואיים, תהליך קבלת רישיון קנאביס רפואי הוא שונה מהדרך שבה אנו מקבלים תרופות אחרות. ד"ר אורנה לנדאו דה שליט עושה סדר בכל מה שצריך לדעת על טיפול בקנאביס רפואי.

מהו קנאביס רפואי ולמי הוא יכול לעזור?

לקנאביס ישנה השפעה מרגיעה, אפקט משכך כאב מסוגים שונים וגירוי תחושת הרעב. צמח הקנאביס כאמור, אינו מאושר כתרופה מן המניין וככזה אינו נמצא בסל התרופות כמובן. קנאביס רפואי הוא למעשה כינוי לחלקים שונים של הצמח המשמשים לצורך טיפול רפואי במחלות, או לצורך הקלה בתסמינים של מחלות ובעיות רפואיות שונות. בקנאביס הרפואי ניתן להשתמש במגוון דרכים, החל מעישון, אידוי, ועד שימוש בשמן קנאביס.

מי זכאי לקבל רישיון קנאביס רפואי?

אתם הגעתם עד כאן, אתם וודאי מכירים את סגולות המרפא של צמח הקנאביס. ההכרה בשימוש בצמח לצרכים רפואיים החלה לשגשג ברחבי העולם ובארץ בעשור האחרון, מה שהביא לפיתוח מחקרים בתחומים ושיפור איכות חייהם של אלפי חולים בישראל. משום שהקנאביס הרפואי לא מוגדר כתרופה אלא כסם, כדי להשתמש בו באופן חוקי ורפואי יש לעבור מסלול שבסופו המטרה היא לקבל את האישור לשימוש חוקי בצמח.

שלא כבעבר, כיום משרד הבריאות מכיר ביכולות הרפואיות של צמח הקנאביס. משום שבעשור האחרון חל שגשוג והתפתחות בתחום, גדלה בהתאם גם רשימת ההתוויות הרפואיות והמחלות האפשרות שימוש בקנאביס רפואי על ידי משרד רפואי.

עם זאת, לא כל סוגי המחלות או הבעיות הרפואיות יזכו את המטופל באישור להשתמש בקנאביס רפואי. המחלות וההתוויות הרפואיות כפי שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, הם: חולים אונקולוגיים, מטופלים הסובלים מכאב כרוני, קרוהן, קוליטיס, פרקינסון, אפילפסיה, חולים סופניים ולוקים בפוסט טראומה. בנוסף לרשימת המחלות הללו, ישנה רשימת תנאים המופיעה באתר משרד הבריאות המשפיעים על זכאותו של המטופל.

מעבר לרשימת הבעיות הרפואיות המוגדרות, משרד הבריאות מבקש למצות את הטיפול התרופתי הקונבנציונלי עם המטופל ולבדוק מה מידת האפקטיביות שלו, טרם מתן אישור לשימוש בקנאביס.

בשנים האחרונות משרד הבריאות חושף באופן גלוי את רשימת הרופאים המוסמכים להנפיק רישיון לקנאביס רפואי, כך שניתן לאתר רופא רלוונטי בקלות ובמהירות. ברשימת הרופאים המורשים לטפל בקנאביס רפואי, תוכלו למצוא את ד"ר אורנה לנדאו דה שליט.

קבלת הרישיון המתאים ורכישת הקנאביס הרפואי

ישנם סוגי רישיונות שונים לקנאביס רפואי. מעבר להיקף הצריכה, ייקבע עבורכם הרופא המטפל גם את סוגי ומינוני החומרים הפעילים. לרוב התהליך יהיה הדרגתי, כך שהמטופלים מתחילים במינון נמוך ובמידת הצורך מעלים את המינון, מחליפים זנים או משנים את הרכב החומר הפעיל בליווי ופיקוח מלא של הרופא.

לאחר קבלת הרישיון באופן סופי, כל שעליכם לעשות הוא לאתר את בית המרקחת הקרוב לביתכם, המורשה למכור קנאביס רפואי ולהתחיל את הטיפול בהתאם להוראות הרופא המטפל.

דילוג לתוכן